fredag 7 december 2012

adventstid kom till vårt ensamma hus

Idag har varit jättemysigt.

Julen är verkligen här. Bara faktumet att jag har spelat fiol varje dag (rep och julkonserter) bevisar det, en musikens högtid. Idag var det dags för Kulturskolans Luciakonsert - alltså det var jättefint! 3 körer, 1 dansgrupp, 1 brassensemble, 1 teatergrupp, orgel och vår folkmusikgrupp (fiol), jag älskar variationen i att det inte bara är den traditionella körsången som är med. Men va, varför en teatergrupp mitt bland musiken? Jo, de gjorde ett litet intro, om hur Lucia gestaltade ljuset och godheten hos människor, att man kan ge allt utan att förvänta sig något tillbaka, och att alla kan ha Luciaegenskaper och vara Lucior. "Min Lucia är min bonusmormor", "Min Lucia är Albus Dumbledore!". Haha, så fina.

Jag vet inte om jag har nämnt det på bloggen, men jag har varit lite ledsen över att jag i år (för första gången sen jag var pytteliten?) inte ska sjunga på Lucia, eftersom jag egentligen inte har tid att vara med i någon kör regelbundet. Det löste sig idag. LYCKAN. Den äldsta kören är så otroligt liten, och de behöver all hjälp de kan få. Min sångpedagog är körledare, jag har varit med i kören flera år sen men många av låtarna är desamma, jag kan hoppa in och kompa på fiol på vissa låtar som de annars inte skulle fått komp på, och jag kan lära mig låtarna till tisdag/onsdag/torsdag = Så mycket WIN! Det löser sig och jag är så glad!!

Välkommen med ljus i din krona.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!