tisdag 11 december 2012

10

Nu är det 10 dagar kvar. Om man väljer att tro på jordens undergång.
Jag vet att det är jättecliché, men jag fick ett litet moment när jag bara tänkte på vad som skulle vara annorlunda i mitt liv om jag bara hade tio dagar kvar (tack Louise ;) ). Nej, jag skulle inte åka ut i rymden, men vad skulle jag egentligen göra för att leva mer?
  • Inte plugga. Alls. Trevligt värre
  • Spendera varenda krona på kontot
  • Spela musik, framträda kanske
  • Kramas mer, med fler och oftare
  • Berätta hur jävla mycket jag tycker om folk
  • Festa.
  • Inte sova lika mycket kanske, utan gå upp och träffa andra tidig morgon till sen kväll
  • Äta gott, dricka gott, se till att allt jag upplever är så bra jag förmår till lagom tidskostnad
  • Bli kär. Det finn en fet risk att jag skulle göra något galet baraföratt när det är så lite tid kvar
  • Spontantripp till Anna Maria, USA kanske? Eller något fint ställe i Portugal eller så
Sen insåg att jag hade missat det jag helst vill göra egentligen.  Jag älskar konståkningen, men visst finns det finare saker jag skulle bli mer förundrad över?
  •  Samla så mycket som möjligt på ett par få dagar, åka till ett fattigt ställe och låta dem uppleva den bästa veckan i sitt liv.
Det skulle jag vilja. 
Förstå att kanske ta med fiolen ner och kunna spela musik där, lära känna nya människor, låta några uppleva ett par få dagar som aldrig förr. Det inkluderar mig såklart, men få göra det för andras skull.

Åh vad jag hoppas att världen blir kvar, så jag någon dag kan göra det på riktigt.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!