tisdag 9 oktober 2012

Dagar då man önskar man kunde spela gitarr

Idag är en sån dag. Den har visserligen bara just börjat, men det känns som något passande. Jag kanske borde fundera på att plocka ner gitarren från garderoben inom en snar framtid. Det vore mysigt.

Idag har varit en fin dag. Visst känns det som att jag säger det ofta? Inte mig emot, åh herregud nej. Ju oftare desto bättre!
Jag har både hunnit se början på Dumbo (ska kolla klart den typ imorgon eller så, lovar. Den är så fantastiskt fin, och jag har inte sett den på kanske 10 år nu! Så lagom dags) och dessutom var det riktigt bra stämning på IV-valet - Svenskt Teckenspråk. Jag trivs så bra på den kursen! Det är lite väl långt att sitta, titta, vara uppmärksam och ta in nya ord och fraser konstant 3 timmar i sträck (vilket man måste vara för att lära sig och hänga med), men herregud vilka resultat. Jätteroligt, verkligen.

Efter sista lektionen blev det till att snabbt ta sig tillbaks till skolan för möte med en fotograferingsfirma - säljaren var van vid 45minutersmöten, men vi bara sågade på i nästan 2,5 timmar. Jaaa, vi fick i alla fall en hel del svar vi inte skulle ha fått annars haha! Förstår verkligen inte hur andra kan nöja sig med trekvart. Men intressant var det, och är det inte otroligt hur karismatiska försäljare är egentligen?


Imorgon är det dags för alla 9or i området att besöka gymnasiemässan, och jag ska få representera Elevrådsstyrelsen, jippie! (Förresten valdes den nya styrelsen i fredags, jag är kvar fast har äntligen en post - Kontaktansvarig. Det kommer bli guld!) Såhär skulle jag reagera om min fina vän Louise (eller någon annan underbar männsika för den delen) skulle komma och göra mig sällskap en stund.

Puss


*edit* tecknet är fel haha. att man ska lyckas. får uppdatera någon gång snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!