onsdag 10 oktober 2012

Regnstänk på rosor och morrhår på katter

Haha, jag kan inte fatta hur taggad jag är på att promotea min skola egentligen. Det slog mig någon vecka sen hur mycket jag egentligen pysslar med, och sen dess kan jag inte släppa det i tankarna riktigt.

Igår var det dags för den årliga Gymnasiemässan på Conventum. Otroligt många intresserade, verkligen!! Hur kul som helst att få stå och berätta för andra varför de borde välja just mina program, min skola, och att all den känsla jag berättar om verkligen är så innerlig. Dör av bra skola typ. Så fick jag och en klasskamrat representera programmet inför Gymnasienämnden idag, dog av pinsamt och lite stolt när mentorn började berömma oss å nämndens och andra lärares vägar på sista lektionen dock. Så himla gullig. Sen berättade hon att jag får följa med ut till två grundskolor i staden trots att jag inte anmält mig/varit sent ute med att säga till, wiii.


Idag var förresten första mötet med nya styrelsen, åh det kommer bli så bra så bra!! På fredag blir det föreningsfotografering, och mitt i allt klädletande hittade jag en skjorta med en broderad kant med Edelweissblommor på. Så nu sitter jag här och lyssnar på Sound of Music-klipp, filmen är så himla fin ju, storyn, musiken, allt!! Jag ska försöka få tag på den så jag kan se den igen, så himla länge sedan nu. Jag upptäckte precis att Julie Andrews också spelar drottningen i En Prinsessas Dagbok, inte undra på att jag kände igen henne när jag såg första filmen första gången, inte undra på att jag tycker om den så mycket!! ÅÅÅÅÅÅÅHHHH blev lite blöt i ögat av glädje. När det väl hade torkat läste jag att hon förlorade sin sångröst 1988, egentligen jättelänge sedan, men det var en nyhet för mig och jag blev så chockad. Sen tittade jag vidare på klipp, och insåg att hon fortsätter sjunga ändå. Åh. Helt enkelt en fantastisk människa.

Men jag behöver min skönhetssömn, gonatt världen!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!