söndag 16 september 2012

Så mycket fint!

Oj, nu har det hunnit hända en del. Eller alltså, helgen har varit lugnt, men jag har blivit glad åt så många saker, så då måste det ju ha hänt något.

Okej, fredag. På eftermiddagen spanade vi in en domarklubba (eller beslutsklubba, eller kalladenvadduvillklubba) till elevrådet, det finns faktiskt att köpa. Kul, snygg var den också. Den blev bara undanlagt, inte inhandlad så någon bild blir det banne mig inte. En glass på det håller kvar sommaren.


På lördagen var det workshop på kulturskolan, sång för hela slanten. Jätteroligt att testa nya tekniker, typ kulningen (sång där man ropar liksom. Vintage phone. -ish.) Jäääättefint väder och fjärilar uppe på stan gjorde mig lycklig. Att det dessutom fanns ballonger utanför länsteatern var ju inte helt fel, så när vi ändå gick dit för att få en ballong eller två..


..insåg vi att vi var mitt uppe i en auktion, Länsteatern sålde av gammal rekvisita, mest kostymer. Och så fick jag checka av "Ropa in något på auktion" på min Attgörainnanjagdör-lista. Gissa vad det blev?



Jo men precis, en grön bebisdräkt för vuxna. Huh? Varför? kan ni tänka. Den behövs i skolan, trust me, jag behåller den inte personligen. Men lite charmig var den ju faktiskt.

Natten fylldes sedan upp av godis, film och en extra resesäng i sovrummet, alltid lika trevligt!

Idag var ännu lugnare. Kyrkan på morgonen, följt av nyputsade skor och biblioteket på eftermiddagen (så gammalmodigt av mig). Vad nu, jag brukar ju aldrig hänga där? Nej, men jag insåg hur mycket noter det fanns. Och hur kul det faktiskt kan vara att bara sitta och kolla igenom noter, det trodde jag aldrig om mig. Men nu ligger det ett par kilo sång på bordet som väntar på att jag ska bläddra igenom dem, hur mysigt som helst ju!


Justja, vi fick några ballonger också. Och lustiga röster, hehe! Nu ska jag fortsätta inspireras av ballonger och titta på Upp. Tjoho
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!