tisdag 25 december 2012

jul jul jul jul jul

Okej, det här är heeelt fantastiskt, jag älskar julen.
Problemet nu är att chokladkalendern är slut, julkalendern på tv är slut, julklapparna och julklappsinhandlingen (ja, trots stressen är det kul och fint och så att hitta presenter åt andra) är över, julbaket är över, ljusgardinen på mitt rum kommer inte komma upp för det är bara konstigt att sätta upp sådär efter julen (eller??!) och all förväntan som luciakänslan och den fantastiska mysigheten är snart slut. Det är inte kul haha??

Men vill ni veta en sak. I Ryssland (eller ja, de ryskortodoxa, så det är inte bara ryssar såklart) firar man vanligt nyår som oss, fast det är då "Tomten" (Fader Frost) kommer med presenter. Och jul firas 7e januari (oh yes rysk sallad olivje♥♥) och DET GAMLA NYÅRET (ja, de firar både enligt gamla och nya kalendariumet, party hard haha) firas den 13e januari.
Så no worries, this is just the start.

I alla fall, klockan är 3 och jag tänkte gå och lägga mig efter det här inlägget, men det kommer inte hända för jag insåg precis att jag har choklad på mitt rum, party.

och justja, the main point -
GOD JUL FOLKET, GOD FORTSÄTTNING OCH SÅ.
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!