fredag 16 november 2012

lathunden

Haha, min dag idag alltså!!

Först och främst: inga lektioner = WOHOOO (jag behöver fler kompade dagar) men så var det matråd vid 14, så jag visste att jag behövde åka dit i vilket fall. Jag tänkte faktiskt åka dit ett par timmar innan, plugga och käka lunch, men jag och min säng har ett kärt förhållande, så det fungerade inte riktigt.  En promenad med hundarna drog mig upp i alla fall, innan jag somnade om, duschade och gick ut med dem igen. Hur mysigt som helst. Dessutom hade jag en liten pratstund med några dagisbarn under den sista rundan - tre små tjejer som förvånades över hur stor Chaesar är och berättade för mig om sina egna hunderfarenheter. Barn alltså♥


På vägen till skolan cyklade jag dessutom förbi dessa raringar. Hahah, dagens. Hoppas de inser hur glada de gör folk med ett enda ord!

Efter matråd och mys på skolan bar det av mot Kulturskolan för fiollektion och folkmusikgruppen. Tango med gitarrkomp, vals till piano och fika, man blir på så bra humör!


Nu har jag lekt lite med håret, det är intressant hur kul det är att stå och pilla med det om nätterna men hur orken inte bär att faktiskt göra sånt här innan man går ut på morgonen. Dessutom inser jag hur roligt det var att ha långt hår, jag fick slita som bara den för att det kortaste längst ner inte skulle ramla ut gång på gång.

Nåja, imorgon är det lektioner igen, dags att sova. TAGGA KULTURNATTEN!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!