fredag 30 november 2012

jag har glass i hjärta, glass i sinne

Visst har det varit inaktivt på bloggen ett tag - hallå varför fungerar inte blogger på Chrome?? Nu gav jag slutligen upp och sitter med Firefox, det känns sådär.



Sen sist har det varit TMN, det var hur kul som helst, det kom en massa människor (bilden är gammal, det blev knappt några bilder) och det var sjukt bra filmer (inte komedin, den var helt okej men inte superbra). Åh det var så kul, gick hem och lade mig först vid halv 8 på morgonen, lagom för att stöta ihop med mamma när hon var på väg upp.


Trots det gick jag upp och drog mig upp på stan, hade fått höra om en flashmob. Kulkul


Sen har det väl inte hänt så mycket, det flyter på som vanligt. I går var det öppet hus på skolan, och idag julpyntade vi (det blev jättefint, mys mys mys)!


Dessutom  insåg vi hur bra det är att äta glass till fika! Choklad/vanilj/apelsin med chokladsås, strössel och choklad i lösvikt, mums. Helt fantastiskt. När det hela inhandlades fick jag med mig ett nytt fint citat också. Glass är cirka guds gåva till människan, fabulous


Och såhär blev det att se ut.♥

Nu sitter jag och lyssnar till morgondagens Junior Eurovision Song Contest-bidrag "Mitt mod", tjejen är ju sjukt duktig! Själv ska jag sjunga solo på min första konsert nästa vecka, och samtidigt spela fiol till (vilket är första gången jag spelar fiol solo på en konsert sedan jag flyttade till Örebro också) så det är ganska superpirrigt sådär. Men hey, det löser sig. Det kan inte vara mycket folk på en lunchkonsert :)

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!