lördag 1 september 2012

Oh the Pride


Sista jobbhelgerna och superfavoriten gjorde sin sista comeback innan säsongen var över. (Sa jag förresten att Kiwi var en besvikelse? Smakade äppelmos :( )


För att vara sista veckan i parken har det varit något sjukt bra. Dels var det Grön Gala i onsdags, en gala för fred och miljö (med underbaraste Björn Wallgren & Generalerna, de gjorde verkligen kvällen. Vi fick en kille att stagedive:a. Hur många var vi liksom, 8? haha, knas). 


Sen var ju lyckan total när jag jobbade i fredags under Pridefesten och out of the blue kände igen en låt. Och ser en man i hängselbyxor studsa omkring på scenen, dog. Var inte beredd på att de skulle uppträda igen. Så himla bra ju!


Bara som jämförelse, helgen innan Pridefesten och under själva kvällen. Inte för att man ser så mycket (det gjorde jag iofs inte heller pga mörkt) men det var något enormt mycket folk där. Det var verkligen en fin känsla när man såg paraden tåga in i parken, att så många kom och få se att så många engagerar sig. Guld, verkligen. Jag gjorde mitt lilla med regnbågsörhängen och pridefina naglar, att vi sedan stog inne i cafét och dansade till låtarna och efteråt insåg att alla andra såg oss så mycket bättre än vi såg dem gjorde inget. De blev väl glada får man hoppas haha :)


Idag fick jag för övrigt antagligen ett till jobb. Inte helt fel? Säsongen i parken är i alla fall slut, men vi ses nog nästa år :) Dessutom köpte jag en ny fin kopp för att återinföra fikatraditionen på skolan, och så lyckades jag antagligen sabba det mesta med min telefon i ett desperat försök att laga den. Toppen. Äsch, det löser sig!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!