torsdag 1 november 2012

Likbruden

I måndags fick jag ett facebookmeddelande, och vips var igårkväll och nu ikväll fullspäckade med repetitioner.

En teatergrupp har nämligen råkat ut för insjuknade medverkande, så jag får hoppa in. Hur kul?? Jätte!!
Det är en musikal vi sätter upp, så jag är egentligen med för att sjunga. Galet spännande, jag har ju aldrig riktigt gjort något sånt här tidigare. Det närmsta jag kommer är spexet i början på terminen, och det är ändå helt annorlunda. Jag fick för övrigt lite fler uppgifter idag, så jag ska spela en betjänt också.

Imorgon ska jag iväg igen, för fotografering denna gång, lördag är fullbokat med 12 timmars repetition på Musikhögskolan och söndag kväll är det föreställning. Gissa vem som ligger på sängen och nynnar/pluggar sångtexter?

Den heter förresten Likbruden, så har ni sett filmen Corpse Bride vet ni vad den handlar om.


Åh, har velat lära mig den här i flera år nu. Vem vet, det kanske blir av.



Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

och länka gärna din egen blogg, så kikar jag förbi!